snOw BaLL

Wednesday 13 June 2012

naskah cinta Rasulullah..

naskah cinta Rasulullah 1 cte yg dibuat oleh IPG Perlis..
aku betul2 sedih tgk cte ni..
aku terfikirkan yg aku sgt2 cetek ilmu tentang Rasulullah..
aku lupa tentang cinta2 yg baginda semaikan pada umat-umat..
cbelah tgk video ni..
TAK SALAH BERCINTA DALAM ISLAM..
TAPI LETAKLAH CINTA RASULULLAH MENDAHULUI CINTA MANUSIA LAIN..
DAN AMAT BERUNTUNGLAH MEREKA YANG CINTANYA PADA BAGINDA DIHIDUPKAN DALAM KEHIDUPAN SEHARIAN..
insyaAllah kita akan terus mencintai Rasulullah..





Aku manusia yang lalai..
Aku manusia yang lupa..
Aku manusia yang alpa..
Hati ditutup oleh kesenangan..
Jiwa dirantai oleh kebahagiaan..
Aku hanyut dibuai mimpi-mimpi indah..
Aku seakan memakai topeng bagi menutup dosaku..
terus-terusan bersama indahnya hidup..
Aku lupa Dia Maha Melihat..
Aku lupa syafaat Rasulullah yg aku perlukan..
Aku lupa Rasulullah yg sayangkan umat..
sehingga meminta agar umat diringankan seksanya..
Aku takut..
Terlalu takut..
Aku mahu dakap syafaat dan keinsafan..
Aku ini bukan orang baik..
Tapi berbekalkan air mata dosa ini..
Aku mohon ampunkanlah kehinaan ini..
Aku mohon kuatkanlah hati ini untuk mencintaiMu Ya Allah..
Dan mencintai Rasulullah..
Astaghfirullahalazim...
Istighfar panjang aku luahkan..
Aku benar2 insaf..
Aku sedih..
Dengan berbekalkan hati yang kecil ini..
Aku merindukan baginda Nabi Muhammad S.A.W..
Aku mencintaiMu Ya Allah..
Maafkan aku dan terimalah taubatku..





moshi2~

No comments:

Post a Comment